«SUPER MARKET FORUM» 2015
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΠΟΤΩΝ

Με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή 35 εταιρειών παραγωγής τροφίμων, ποτών και υπηρεσιών του κλάδου, η Β & Β ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ και το περιοδικό «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ SUPER MARKET» με χορηγό την ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑ, διοργάνωσαν για δεύτερη χρονιά το SUPER MARKET FORUM 2015 ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΠΟΤΩΝ, με θέμα «Το πρόβλημα να γίνει ευκαιρία – Το επόμενο βήμα προς την ανάπτυξη»

Το forum πραγματοποιήθηκε στις 27 και 28 Νοεμβρίου 2015, στην αίθουσα APHRODITE του ξενοδοχείου Athenaeum InterContinental.

Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις του κλάδου παραγωγής, επεξεργασίας, συσκευασίας και εμπορίας τροφίμων, ποτών, προϊόντων super market και υπηρεσιών του κλάδου γενικότερα, στην δεύτερη B2B έκθεση ελληνικών τροφίμων & ποτών παρουσίασαν καινοτόμα και εκλεκτά προϊόντα στους επισκέπτες, οι οποίοι ήταν ηγετικά στελέχη επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, δικτύων διανομής, εταιρειών μαζικής εστίασης κλπ. από την ελληνική και την παγκόσμια αγορά, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά προϊόντα της ελληνικής γαστρονομίας όπως είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το λάδι και τα προϊόντα ελιάς, τα αρωματικά φυτά, τα παραδοσιακά ζυμαρικά, το κρασί, κ.α.. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις πολύ σημαντικές στιγμές του διημέρου, ήταν η παρουσία στελεχών κορυφαίων δικτύων διανομής ελληνικών τροφίμων και ποτών από την παγκόσμια αγορά όπως PILAROS GROUP CANADA, OPTIMA FOODS USA, TRIENON GmbH GERMANY, ALEXANDROS GmbH AUSTRIA, GABRIELIDES FOODS FINLAND, BGT ROMANIA κ.ά

Την εκδήλωση εγκαινίασε ο π. Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και βουλευτής Τρικάλων, κύριος Κώστας Σκρέκας, ο οποίος αρχικά μίλησε με όλους τους εκθέτες και στη συνέχεια στην ομιλία του εκτός των άλλων, ανέφερε ότι γνωρίζει τα προβλήματα του κλάδου λόγω και της επαγγελματικής του ενασχόλησης. Τόνισε επίσης ότι πρέπει να υποστηριχθεί ο ιδιωτικός τομέας, διότι είναι ο πιο ζωντανός τομέας της οικονομίας, και ότι πρέπει τα στελέχη των επιχειρήσεων να επανεκπαιδευθούν στα νέα δεδομένα και στους νέους τρόπους της επιχειρηματικότητας. Πρόσθεσε επίσης, ο τι τα τελευταία χρόνια και εξ αιτίας της κρίσης έχει γίνει στροφή από τον έλληνα καταναλωτή στα ελληνικά παραγόμενα προϊόντα, ενώ παρατηρείται μείωση του τζίρου των super market μέσα σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον μειωμένης ρευστότητας που προκαλείται και από την μειωμένη τραπεζική πίστη. Όλα αυτά δημιουργούν ένα σκηνικό μέσα στο οποίο η ελληνική επιχείρηση θα πρέπει να επιβιώσει και να αναπτυχθεί.

Επίσης δόθηκαν τιμητικές διακρίσεις σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική & παγκόσμια αγορά τροφίμων και ποτών. Την απονομή των τιμητικών διακρίσεων έκανε ο κύριος Κώστας Σκρέκας.

Την τιμητική διάκριση για την πολύχρονη προσφορά τους στα ελληνικά τρόφιμα και ποτά παρέλαβαν :

  • Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Ομίλου Delhaize και Διευθύνων Σύμβουλος Νοτιοανατολικής Ευρώπης & Ασίας, ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ,

  • Αλεξάνδρα Πίττα – Χαζάπη, Αντιπρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος, Αττική Μελισσοκομική Εταιρεία – Αλέξανδρος Πίττας ΑΕΒΕ,

  • Αρης Κεφαλογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, Gaea Products S.A.,

  • Μανώλης Δομαζάκης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος Creta Farms,

  • Ρέα Καρτελιά, υπεύθυνη εξαγωγών, ΕΛΑΪΣ Unilever Hellas,

Τιμητική διάκριση για την καθιέρωση των ελληνικών τροφίμων και ποτών στην παγκόσμια αγορά παρέλαβαν:

  • Μιλτιάδης Αντύπας President, Pilaros Group, Canada,

  • Αντώνης Πλήκας Πρόεδρος, της ΑΤΛΑΝΤΙΚ food exports για την OPTIMA FOODS του ομίλου ΤΙΤΑΝ USA και

  • Δημήτρης Σογαντζής, Πρόεδρος, Alexandros Import Export GmbH

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προσέλκυσε η συζήτηση με συντονιστή τον κύριο Μιχάλη Φανδρίδη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της EXCEED CONSULTING & Γενικό Γραμματέα του ECR Hellas, με τον κύριο Κωνσταντίνο Μαχαίρα, Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο Ομίλου Delhaize και Διευθύνοντα Σύμβουλο Νοτιοανατολικής Ευρώπης & Ασίας. Ο κύριος Μαχαίρας απάντησε σε ερωτήσεις που έθεσε το κοινό για ζητήματα που απασχολούν το παρόν και το μέλλον της ελληνικής αγοράς, τα προβλήματα αλλά και τις πιθανές λύσεις.

Επίσης τόνισε ότι η αγορά διανύει την δυσκολότερη εποχή, επαίνεσε την προσπάθεια των διοργανωτών αλλά κυρίως των προμηθευτών, οι οποίοι δείχνουν ότι το ελληνικό προϊόν έχει μεγάλη αξία και μπορεί να πάει ακόμη πιο μπροστά, εφόσον είναι επώνυμο και εφόσον χρησιμοποιούνται όλα τα αγαθά που υπάρχουν στην ελληνική γη, χτίζεται καλύτερο brand για όλα τα ελληνικά προϊόντα.

Ανάλογα ήταν και τα θέματα που σχολιάσθηκαν στο πάνελ «Λιανεμπόριο – Εξελίξεις, προοπτικές στον κλάδο των super markets στο άμεσο μέλλον», με συντονιστή τον κύριο Μιχάλη Φανδρίδη και συμμετέχοντες τον Χρήστο Πούρη, Γενικό Διευθυντή, της Ελληνικής Εταιρείας Αγορών ΑΕ, τον Δημήτρη Κυριακόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο, της Δέλτα Ομιλος Αγορών, και τον Ιωάννη Φέκα, αγοραστή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, της Ελληνικής Εταιρείας Αγορών. Την ενδιαφέρουσα παρουσίαση του κυρίου Φέκα «PL products: Profitable Loyalty or Programmed Loss?» ακολούθησε συζήτηση.

Στη συνέχεια με συντονιστή των πάνελ τον κύριο Κώστα Νικολαϊδη, σύμβουλο επιχειρήσεων, ακολούθησαν οι ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις ανθρώπων των επιχειρήσεων και της αγοράς, που συνέβαλαν στη σφαιρική ανάπτυξη του κεντρικού θέματος της εκδήλωσης. Συγκεκριμένα εξετάσθηκαν τα θέματα:

  • Καινοτόμες στρατηγικές των επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων και ποτών προς την επιτυχία, εν μέσω ύφεσης.

Αλεξάνδρα Πίττα – Χαζάπη, Αντιπρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος, Αττική Μελισσοκομική Εταιρεία – Αλέξανδρος Πίττας ΑΕΒΕ., Αρης Κεφαλογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, Gaea Products S.A., «Από το ράφι, στο χωράφι – Διέξοδος στην πρωτογενή παραγωγή της χώρας μας» Ντίνος Μπλιάτσιος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Γεωργική Ανάπτυξη A.E. «Η διαχείριση της μακέτας (γραφικών) μέχρι την εκτύπωση του υλικού συσκευασίας» Αυγερινός Χατζηχρυσός, Γενικός & Εμπορικός Διευθυντής, Forlabels

  • «Η ελληνική μεσογειακή διατροφή και η συμβολή των super markets» Νίκος Κατσαρός, π. Πρόεδρος ΕΦΕΤ

  • E-commerce

Στην τελευταία ενότητα της ημέρας, με συντονιστή της συζήτησης τον Παναγιώτη Γκεζερλή CEO & Head of Consulting Convert Group, στελέχη εταιρειών του ηλεκτρονικού επιχειρείν παρουσίασαν έρευνες, στοιχεία και εφαρμογές. Επισήμαναν ότι το κλίμα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο καθώς η εμπορική δραστηριότητα των επιχειρήσεων στο e-commerce αυξάνεται και οι έλληνες καταναλωτές εμπιστεύονται όλο και περισσότερο τις on-line αγορές.

«Η συμπεριφορά των online καταναλωτών στο e-Λιανεμπόριο» Dr. Κατερίνα Φραϊδάκη, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Senior Researcher – Eltrun

«Online Grocery στην Ελλάδα: Συμβουλές για online super markets και FMCG brands για μία αγορά των 380 εκ Ευρώ το 2020» Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO & Head of Consulting Convert Group

«The escape *landscape. Το *παράδειγμα της ΕΨΑ» Παναγιώτης Μίλης, Διευθυντής Marketing, ΕΨΑ

«Από τις 0 στις 250.000 on line παραγγελίες!» Διονύσης Ζήβας, Ιδρυτής & CEO, WeLoveSupermarket.gr

«Pockee: Τα smartphones ως μέσο εξοικονόμησης για τα ψώνια του supermarket» Κώστας Ντούβρας, Συνιδρυτής, Υπεύθυνος επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Pockee

Στην συνέχεια και την δεύτερη ημέρα στα πάνελ συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών παραγωγής και εξαγωγών τροφίμων και ποτών και υπηρεσιών του κλάδου με γνώση και εμπειρία στο χώρο παρουσίασαν πρακτικές και λύσεις για ανάπτυξη και εξωστρέφεια.

Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε με το θέμα:

  • «Η συμπεριφορά του καταναλωτή στο δύσκολο περιβάλλον της αγοράς».

Ο κύριος Στέφανος Κομνηνός, Executive Partner, Exceed Consulting παρουσίασε έρευνα «Η αγορά των προϊόντων FMCGs : η αλυσίδα αξίας Shoppers – Λιανέμποροι – Προμηθευτές»

«Αλυσίδα αξίας τροφίμων: Βιομηχανία & Λιανικό εμπόριο Επιχειρηματικές προσδοκίες, δυνατότητες και ευκαιρίες» Φωτεινή Θωμαϊδου, Ερευνήτρια Τμήματος Μακροοικονομικής Ανάλυσης, ΙΟΒΕ

«Ο αναδυόμενος έλληνας καταναλωτής του λιανεμπορίου τροφίμων» Δρ. Λευτέρης Κιοσές, Υπεύθυνος Ερευνών, Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (Ι.Ε.Λ.Κ.Α .)

  • Εξελίξεις – προτάσεις υπό την επίδραση του αβέβαιου οικονομικού περιβάλλοντος και της ύφεσης.

Χαιρετισμός από τον κύριο Αντώνη Μακρή, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος – ΣΕΛΠΕ

«Το λιανικό εμπόριο και οι προκλήσεις του» Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος, Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας, Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά

«Παραγωγική ανασυγκρότηση: Οι αλυσίδες αξίας και το πλαίσιο ανταγωνισμού» Γιώργος Κουράσης, Γενικός Γραμματέας, Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος

«Η επιρροή των οικονομικών διακυμάνσεων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» Dr. Αντώνης Ζαϊρης, Γενικός Διευθυντής & Αναπληρωτής Αντιπρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος – ΣΕΛΠΕ

  • Καινοτόμες στρατηγικές των εξαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων ποτών.

«Ελληνικός Αγροτοδιατροφικός τομέας – Νέα δυναμική εξαγωγών και επενδύσεων» Βελισσάριος Δότσης, Διευθύνων Σύμβουλος, Enterprise Greece Invest & Trade

«TradeUSA & η Αμερικανική Αγορά Τροφίμων & Ποτών» Ηλίας Σπυρτούνιας, Γενικός Διευθυντής, Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, Γιάννης Μωύσογλου, TradeUSA Lead, Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο

Νίκος Ζαβάκος, Export Manager, Nutria ΑΕ

«Εξωστρέφεια Ελληνικών τροφίμων και ποτών» Γιάννης Καραγιάννης, Οικονομολόγος, Σύμβουλος επιχειρήσεων – Βουλευτής Ιωαννίνων

«Η ελληνική μεσογειακή διατροφή μοχλός ανάπτυξης των εξαγωγών» Μίλτος Καρούμπας, Πρόεδρος Λέσχης Αρχιμαγείρων

  • Ελληνικά τρόφιμα και ποτά στις ξένες αγορές – προϋποθέσεις για επιτυχημένες συνεργασίες.

«Ο Ρόλος των Εμπορικών Συμβούλων & των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών (ΟΕΥ), στην προώθηση των εξαγωγών τροφίμων και ποτών στις ξένες αγορές» Αρετή Σκαφιδάκη – Σταματοπούλου, Σύμβουλος ΟΕΥ

«Ανάδειξη στρατηγικής προσέγγισης της αγοράς τροφίμων στον Καναδά», Μιλτιάδης Αντύπας, President, Pilaros Group, Canada

«Κρίση – Αντίδραση του παραγωγικού κόσμου» Δημήτρης Σογαντζής, Αντιπρόεδρος Σ.ΕΛ.Ε.ΤΡΟ.Π.Ε., Πρόεδρος εταιρείας Alexandros Import Export Gm

«Τα ελληνικά τρόφιμα & ποτά στις Η.Π.Α.» Αντώνης Πλήκας, Πρόεδρος, Ατλάντικ food exports

  • Εφοδιαστική αλυσίδα και logistics. Συντονιστής Θάνος Μαύρος

«Supply Chain Reinvention» Θάνος Μαύρος, Partner ΕΥ, CSE Champion and Head of the Supply Chain & Operations in CSE South Cluster

«Λιανεμπόριο, Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics» Νικόλαος Ροδόπουλος , Πρόεδρος Δ.Σ., Ελληνική Εταιρεία Logistics

«Διασφάλιση Ποιότητας στην Εξυπηρέτηση Πελατών. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Εφοδιαστική Αλυσίδα» Ευάγγελος Ρέππας, Αντιπρόεδρος & CFO, Metron Logistics

«Η διαδρομή της απόφασης για μια οικογενειακή εταιρεία εισαγωγής & διανομής τροφίμων να αναθέσει την λειτουργία των Logistics της σε 3PL” Πασσαλής Ευάγγελος, Οικονομικός & Διοικητικός Διευθυντής, Γ. & Ι. Πασσαλής A.E.B.E.

Το επόμενο SUPER MARKET FORUM άρχισε ήδη να προετοιμάζεται για τον Οκτώβριο του 2016.

Παρουσιάσεις πρώτης ημέρας κατεβάστε το συμπιεσμένο αρχείο εδώ ~25ΜΒ.

Παρουσιάσεις δευτερής ημέρας κατεβάστε το συμπιεσμένο αρχείο εδώ ~120ΜΒ.

Δείτε στο ~16 λεπτό…